malka-arda.dir.bg

 
malka-arda.dir.bg

 
Рейтинг: 3.00
(11)
ДОБРЕ ДОШЛИ В МАЛКА АРДА
Публикации
Фото Галерия
Видео
Фестивал "Пъстра трапеза"
Новини

БЛОГ АРХИВ
«« април 2024 »»
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30          



ДОБРЕ ДОШЛИ В МАЛКА АРДА 10:16
« Обратно
ВАЖНО ЗА ОБЩИНИТЕ! Стартират три схеми за устойчиво развитие на туризма

Мерките насочени към общините и Министерството на културата ще бъдат обявени поетапно до края на годината




Туризмът се счита за приоритетен сектор от българската икономика. Безспорен е приносът му към брутния вътрешен продукт, износа, валутните приходи, а така също и в създаването на нови работни места.
Една от основните му характеристики в страната обаче е високата териториална концентрация, еднообразието на туристически продукт и недоразвитият маркетинг на туристическите дестинации.

Определени райони са добре развити, но дългосрочното развитие и доброто планиране изискват да се доразвие туристическият потенциал и в останалите региони, така че да се създаде качествен продукт и да изпълним дълго повтаряната максима, че трябва да привличаме високо платени чуждестранни туристи и като добре развита културно-историческа дестинация, за което имаме нужния потенциал и възможности.
Също така е факт, че настоящата тенденция крие значителни екологични, социални и икономически рискове за свръхразвитие на курортите. Нужно е устойчиво развитие, стъпващо на продуктово и пазарно разнообразие, и по-пълно и равномерно използване на всички възможности, което означава разширяване на териториалния обхват на туризма.

Шанс за сектора всъщност е приоритетна ос 3 по оперативна програма "Регионално развитие"– "Устойчиво развитие на туризма", по която да края на годината ще стартират три схеми за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ. Специфичната цел на приоритетната ос е свързана с повишаване на регионалния туристически потенциал за развитие и маркетинг на устойчиви и разнообразни, специфични за региона туристически продукти с висока добавена стойност, както и увеличаване на приноса на сектора към устойчивото регионално развитие.
Като цяло дейностите, които ще бъдат подкрепяни по приоритетна ос 3, са структурирани в три операции – 3.1 Подобряване на туристическите атракции и свързаната с тях инфраструктура; операция 3.2 Развитие на регионалния туристически продукт и маркетинг на дестинациите; операция 3.3 Национален туристически маркетинг.

Операция 3.1 подкрепя дейности, свързани с туризма във всички общини с населени места над 10 000 жители, като няма да подкрепя дейности в свърхразвити зони за масов туризъм, оказващи сериозен натиск върху физическата и социалната среда, като черноморското крайбрежие, най-големите ски курорти, София и община Пловдив. По операция 3.1 – схема "Подкрепа за развитието на природни, културни и исторически атракции", предложенията ще се приемат от 1 юли до 1 октомври.
Минималната сума на проекта е 600 000 лв., а максималната - 6 млн. лв. Бенефициенти са 148 общини, местни, регионални и национални туристически организации, публични власти, управляващи паметници на културата с национално и световно значение. Бенефициентите могат да кандидатстват самостоятелно или с партньори.

По операция 3.2 – схема "Подкрепа за развитие на регионалния туристически продукт и маркетинг на дестинациите", предложенията ще се приемат от 6 септември до 6 декември. Бенефициенти са 264 общини, регионални, местни, национални и туристически организации. Минималната сума на проекта, за която може да се кандидатства, е 300 хил. лв., а максималната - 1 млн. лв.

Другата схема, която е отворена от 3 май и предложения по нея ще се приемат до 3 август, е по операция 3.2 – схема "Подкрепа за организиране на събития с регионален и национален обхват на въздействие". Индикативният финансов ресурс по схемата е в размер на 6 238 348.62 лв., като бенефициент е Министерството на културата.
Схеми в подкрепа на туризма:

- "Подкрепа за организиране на събития с регионален и национален обхват на въздействие":
- Бенефициент – Министерството на културата
- Краен срок за подаване на проектопредложения – 3 август

- "Подкрепа за развитието на природни, културни и исторически атракции":
- Бенефициенти - 148 общини, местни, регионални и национални туристически организации, публични власти, управляващи паметници на културата с национално и световно значение
- Краен срок за подаване на проктопредложения – 1 октомври

- "Подкрепа за развитие на регионалния туристически продукт и маркетинг на дестинациите":
- Бенефициенти - 264 общини, регионални, местни, национални и туристически организации
- Краен срок за подаване на проектопредложения – 6 декември

Дейности по схемите:

"Подкрепа за развитието на природни, културни и исторически атракции":
- разработване на природни, културни и исторически атракции
- възстановяване, опазване, експониране, оборудване, въвеждане на техники и програми за интерпретация, анимация и др.
- развитие на съпътстващата туристическа инфраструктура, свързана с атракциите – туристически пътеки и пътеки на здравето, маршрути за катерене, езда и колоездене, места за пикник, указателни табели, посетителски информационни центрове, детски площадки, спортни съоръжения и съоръжения за отдих, негенериращи печалба, паркинги, тротоари, зелени площи, обществени тоалетни, осветление, малки съоръжения за събиране на отпадъци и др., както и съоръжения за улеснение на лица с увреждания и възрастни посетители
- възстановяване и обновяване на планински хижи – публична собственост, заслони и съоръжения за безопасност, допълващи туристическия продукт в отдалечени райони
- изграждане на допълваща дребномащабна технически инфраструктура в района на атракциите, като например път за достъп, комунални услуги и удобства за посетителите, осигуряваща интегрирано развитие на туристическите продукти и др.

"Подкрепа за развитие на регионалния туристически продукт и маркетинг на дестинациите":
- дейности, подпомагащи развитието на регионални продукти и пазарна информация като инвентаризация и оценка на туристическите ресурси, средства и услуги
- регионален маркетинг и изследвания на въздействието, регионални проучвания на посетителите
- разработване на регионални стратегии за развитие на туризма, маркетингови и рекламни стратегии и др.
- рекламни дейности като подготовка и разпространение на информационни и рекламни материали за региона и неговите туристически продукти и др.
- въвеждане на съвременни технологии и информационни системи с цел подобряване на информационното обслужване, маркетинга и планирането на туристическите дестинации, като създаване, реконструкция, ремонт или оборудване на туристически информационни центрове, включването им в регионални или по-големи мрежи и информационни системи и др.

"Подкрепа за организиране на събития с регионален и национален обхват на въздействие":
- дейности, подпомагащи развитието на регионални продукти и пазарната информация, като инвентаризация и оценка на туристическите ресурси, средства и услуги, регионален маркетинг и изследвания на въздействието, регионални проучвания на посетителите, разработване на регионални стратегии за развитие на туризма, маркетингови и рекламни стратегии и програми, разработване на туристически пакети и др. • рекламни дейности като подготовка и разпространение на информационни и рекламни материали за региона и неговите туристически продукти, участие в регионални, национални и международни туристически панаири и др. • организиране на събития с регионален и национален обхват и въздействие като фестивали, събития на открито, спортни състезания, фолклорни прояви, представяне на местни/регионални традиции, кухня, занаяти и др. • въвеждане на съвременни технологии и информационни системи с цел подобряване на информационното обслужване и др. • дейности, по създаване на регионална идентичност и марка като доброволно регионално сертифициране на местата за настаняване, атракциите и услугите, въвеждане на единни регионални системи за маркировка, специфични за региона норми на поведение и стандарти и др., разработване и въвеждане на екологични стандарти за туристически услуги • подкрепа на дейности за обществено осведомяване и информационни услуги за местния бизнес и общности • подкрепа на организациите и мрежите, основани на принципа на партньорство, включително дейности по изграждане на капацитет в туристическите асоциации.

10 Май 10, 10:16   

0.0736